nedeľa 19. novembra 2017

Moja bežecká obuv.

 

Tak jednoducho znie tento článok. Kedže sa blíži koniec sezóny a ja predpokladám, že stav kilometráže na mojich bežeckých papučkách sa rapídne nezmení, dovolil som si napísať pár poznámok a riadkov o nich. 
Dôvod prečo píšem o teniskách je skôr len nejaká rekapitulácia a skúsenosti. Moc párov som tento rok nezodral, no možno aj to málo niekomu pomôže pri výbere nových bežeckých topánok. Ja už vo výbere mám viac menej jasno. Uvidíme akurát s čím prídu značky na budúcu sezónu, či ponechajú svoje vlajkové papučky alebo pôjdu do nových modelov. Osobne som toho typu, že mám jedny tenisky až do samotného zničenia a až potom premýšľam čo ďalej. Niekto preferuje nákup viacero párov osvedčeného modelu a počas sezóny ich zamieňa a behá tak vo viacero teniskách. Pár postrehov ku mojim Inov-8 Trail Talon 250, Reebok Dirtkicker 2 alebo Altra Instict 4. No tak poďme pekne poporade.


Moje prvé tohto ročné trailovky boli Reebok Dirtkicker Trail 2. Cenovo sú jedny z tých lacnejších do 40€, no výdržou boli neskutočné. Približne 1300 kilometrov v kopcoch, kedy som si už povedal, že je čas ich zavesiť na klinec. Zvršok sa mi už začal doslova odliepať od podrážky na niektorých miestach a tak ich dôchodok bol zaslúžený. Maximálna spokojnosť, vcelku široká špica, podrážka vždy dobre podržala, 8 mm drop.


Klasická choroba tenisiek. Diery na zhyboch. Najopotrebovanejšie miesta.

 
Podrážka až na špicu bola stále v dobrom stave.







Moje druhé botky boli na asfalt. Nevedel som sa rozhodnúť jakú značku zvoliť. Vyhovoval mi širší špic a tak nejak som sa dostal ku Altrám. Ich Zero dropu som sa nebál a tak som si vybral objemovku Instict 4. Chvíľu som si musel zvykať na výšku podrážky. Pri prvom obutí som vedel, že to budú super papučky. Tak široké tenisky asi na svete neexistujú.  Odpruženie super, ale nie zas prehnané. Zero drop ako plus a cena? 110 €, ako nový model. Dnes je možnosť ich kúpiť za cca 90-95 €. 617 km sa na teniskách nijak zvlášť nepodpísalo. Zvršok stále jak nový, podrážka na špici malinko zošúchaná. Dezén sa pomerne rýchlejšie ničí na asfalte.Tlmenie tiež už nie je najlepšie, ale stále je to v pohode. Jediné čo ma trochu prekvapilo je, že vnútorné polstrovanie na päte sa ani nie po 200 kilákoch vydralo. Je to možno aj tým, že noha predsa len v nich viac lieta.


Zvršok stále nový bez viditeľného poškodenia, čo je plus. Na päte je vidieť opotrebenie.

Podrážka je stále v super stave. Na špičke je malé opotrebenie.

Kameň úrazu. Vnútro na päte je v dezolátnom stave, ale nijak zvlášť to nerobí problém pri behu.

Na podrážke nie je žiadna deformácia ani nič, čo by sa niekde odliepalo.


 No a nakoniec  najmladší prírastok do mojej "bežnej" zbierky je Inov-8 Trail Talon 250 s 4 mm dropom. Po mojich Reebokoch som si nevedel nájsť v bežných teniskách nástupcu a tak som sa obrátil na Maťa Bernovského z Bernosportu s tým, že či by mi vedel poradiť s výberom nejakej trailovky na ultráky a aj na tréning. Objednal mi dva páry v rôznych veľkostiach, keby sme sa náhodou netrafili. UK 12 a standard kopyto. Cena 120 € mi prišla za trailovky dosť, ale ten pocit v nich je na nezaplatenie. Široké a mäkučké papučky. Proste heaven na nohy. Inov-8 nemá zrovna dobré meno s výdržou a tak som sa obával, ako rýchlo odídu tie moje. Zatiaľ majú nabehaných 622 kilometrov a okrem jednej vady sú stále v dobrej forme. Práve táto vada alebo čo to má byť, ma vcelku zaskočila a dala mi podnet napísať tento blog a podeliť sa s týmto mojím problémom. Nepochopil som dôležitosť tohto "opatrenia" na vložkách. Jedná sa o nejakú stabilizáciu vložky aby sa nehýbala? Už pred mesiacom som si všimol na zvršku malé opotrebenie a na mieste opotrebenia bolo dačo na omak tvrdé. Jak kus plastu alebo čoho. Myslel som si teda, že je to len vložka, ktorá tlačí do boku zvršku lebo mám možno krivé hnáty a čaptavosťou som tú vložku doslova natlačil na bok zvršku alebo čo :) 
Nenapadlo ma vložku vybrať a skontrolovať. To ma napadlo až minulý týždeň, keď som si všimol zväčšujúcej sa dierky. Tak a nakoniec som si s tým poradil nejak takto.


V podstate sú stále ako nové :) blato na nich je len očný klam a nakoniec čo by to bolo za trailovky bez blata.

Miesto, kde mi vložka tlačila na zvršok a časom si "vyrezala" dierku.

Práve táto "pílka" mi je záhadou. K čomu to má slúžiť?

A tak som to vyriešil zdravým sedliackym rozumom a zúbky proste odstrihol. Ku prekvapeniu sa nič na komforte nezmenilo.

Tak nakoniec by som asi len toľko, že moje následujúce botky budú opäť Inov-8 a asi aj najskôr opäť Trail talon 250 aj keď tie ich vložky ma malinko prekvapili. Na zimu by som možno  mohol skúsiť nejaký model s Gore-tex, ale s týmto druhom materiálu nemám vôbec skúsenosť. Tak isto na asfalt by som už asi nič iné neriešil ako Altry. Jednak pre miesto na prsty a za druhé, že celkovo sú to pohodlné papučky na dlhé výbehy. 

Tak behu zdar! A dobre už túto sezónu dobehajte :)

































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ako mi drepovanie pomohlo so zranením.   Niektorí moji blízki vedia, že ma dlhodobo trápilo pravé koleno. Cez sezónu je toho niekedy...