pondelok 24. apríla 2017

Tréningový 16. týždeň




Konečne sa mi podarilo odbehnúť za týždeň 5 plnohodnotných tréningových jednotiek a tak som sa rozhodol, že si začnem písať aj svoj týždňový sumár. V práci som mal rannú a tak som sa mohol venovať dlhým behom z práce a oválu ktorý je prístupný poobede.

Za 16. týždeň som dokázal nabehať 94,2 kilometra s 2430 výškovými metrami, čo predstavovalo niečo málo cez 10 hodín aktivity. Pocitovo aj vďaka rollovaniu a strečovaniu som dokončil týždeň úspešne a bez nejakej nazbieranej únavy. Zatiaľ môj osobný rekord v týždňovom objeme za 3 roky behania.


Pondelok : voľno

Utorok :  Beh na ovále 16,3 km - skúška vytrvalosti a či trénujem  primerane a nie som pretrénovaný, čo môžem spoznať podľa tepov. Test robím tak, že prvých 5 kilometrov sa rozbehám poriadne a zahrejem a potom sa snažím 10 kilometrov držať tepy čo najviac pri 155 úderov za minútu. Výpočet 155 nieje úplne presný, ale je to podľa vzorca maffetona a niekde tam by som mal mať svoj prah, kedy začnem páliť prevažne sacharidy. Je to len približne, ale ako tempo beh a tréning je to určite super. Večer ľahké cvičenie 35 minút a rollovanie 10 minút

Streda : Dlhý beh 21,6 km - beh z práce. Snažím sa bežať pod 140 úderov a sledujem si hlavne priemernú rýchlosť a kedy sa začnú zdvíhať tepy a tak celkovo je to beh zameraný skôr na zlepšenie fitnes levelu a pre porovnanie ako telo reaguje na dané tempo a či sa niečo zlepšilo, poprípade zhoršilo po dvoch týždňoch (rozumej, že robím v dvojzmennej prevádzke). Tiež si viem zistiť či som pretrénovaný. Kedže fúkal silný protivietor tak som nedokázal tepy udržať stabilné a trochu to viac skákalo. Bol to skôr boj ako beh, ale tréning na psychiku je tiež super. Večer trochu cvičenia na rozhýbanie 20 minút a roller 15 minút. Nohy mierne  unavené a málo spánku.

Štvrtok : Recovery run alebo regeneračný beh 6,6 km - beh čisto v nízkej intenzite na rovine cca 120-125 úderov a taká nudná časť behu, ale sám vidím, že pre mňa veľmi potrebná. Vyklepávať nohy mi vyhovuje a pomáha. Večer ľahké cvičenie 25 minút a 15 minút rollovanie celého tela.

Piatok : voľno 

Sobota : Dlhý cezpoľný beh 32,4km / 1474m  4h : 01min - beh z práce z Beckova cez Selec, Inovec, Mníchová Járky, Macková, Trenčín. Tempo som si plánoval trochu intenzívnejšie než zvyknem bežať dlhé behy, ale počasie pod psa ma vcelku vyčerpávalo. Dážď, blato a na Inovci aj sneh mi na morálke nepridávali. Vytrvalosť teda išla do psychiky čo považujem za super tréning lebo som to mal chuť zabaliť v Mníchovej a ísť busom domov, ale tak to proste chodiť nemôže. Priemerka 7:26km/h  nakoniec bola dostatočná a bol som spokojný. Večer bez cvičenia, ale len rollovanie 25 minút.

Nedeľa : Dlhý cezpoľný beh 17,2km / 690m 1h : 55min - beh na Čiernachov v malinko rýchlejšom tempe než bežne zvyknem bežať. Išlo mi o nazbieranie posledných výškových metrov a konečne zistiť či som schopný bežať 5 tréningových jednotiek za týždeň stým, že budem mať po sebe dva dlhé výbehy po sebe. Nohy neboli unavené nijak zvlášť a bežalo sa mi super. Večer ľahké cvičenie 30 minút a 20 minút roller.  

Fotka ma nenapadla žiadna tak sa na mňa nehnevajte :) Mao je super a podporuje ma pri rollovaní aj cvičení svojou prítomnosťou. Taký môj malý couch 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ako mi drepovanie pomohlo so zranením.   Niektorí moji blízki vedia, že ma dlhodobo trápilo pravé koleno. Cez sezónu je toho niekedy...