pondelok 1. mája 2017

Tréningový 17. týždeň

 

Ďalší týždeň za nami a mne sa znova s Božou pomocou podarilo odbehnúť 5 plnohodnotných tréningov. Niektorým sa páčilo uverejnenie týždenníka a tak bola motivácia napísať pokračovanie. Chcem podotknúť, že sa snažím behať čo najviac a zároveň čo najbezpečnejšie, čiže bez zranenia.
17. týždeň bol zameraný skôr na intenzívnejšie tréningy a tak sa mi podarilo nabehať oproti minulému týždňu o niečo menej kilometrov a jak sa mi darilo si môžete pozrieť.

Za 17. týždeň som nabehal 85,5 kilometra s 3192 výškovými metrami (Strava) , čo bolo tak isto s jednou minútou 10 hodín aktivity a zároveň môj osobný rekord v počte nastúpaných metrov za týždeň. V rollovaní som pokračoval a lýtka už ani nebolia. Dokonca musím vyvíjať dodatočný tlak druhej nohy aby som cítil, že je tam ešte niekde boľavé miesto na rollovanie. Psychicky aj fyzicky sa cítim fajn a teším sa na následujúce týždne trénovania.


Pondelok : voľno, večer 20 minút ľahké cvičenie + 20min. rollovanie.

Utorok : Výbeh do kopca 11,1 km - kedže ultra a celkovo cezpoľné behy sú o kopcoch, tak ich treba trénovať. Nohy zosilnejú a zvyknú si na záťaž ktorú musia potom v závode trpieť. Stále mám pochybnosť či tie kopce trénujem správne lebo väčšinou mávam  výbehy a zbehy z kopca minimálne. Viem, že naposledy som mal na L100 (DNF) po 60 kilometroch riadne rozbité práve stehná zo zbehov. Za niečo cez hodinu tréningu som nazbieral podľa Stravy cez 700 výškových metrov. 7x výbeh Kozí vrch a 1x zbeh + výbeh Merínske skaly, ktoré sú riadny masaker nakoniec.

Streda : Recovery run 10,8 km - beh v nízkej intenzite a len tak sa pošmatlať po rovine a navštíviť Berna. Účel bol vyklepať únavu po predchádzajúcom dni. Večer 20 minút ľahké cvičenie + 15min. roller.

Štvrtok : Fartlek 13,4 km - jak sa to tak dá nazvať. Chcel som si vyskúšať riadený fartlek, ale nakoniec z toho bol neriadený chaos no zatrénoval som si dobre.
2km zahriatie, 2x krátky výbeh do kopca, 2x15 min. tempo a nakoniec 2x800m / 75-85% MTF.

Piatok : voľno , v noci 30 minút cvičenie + 20 min. roller

Sobota : Dlhý cezpoľný beh 32,5 km / 1504 m - beh z práce. Z Beckova cez Selec, Inovec, Járky, Soblahov a Trenčín. Jak som sa trápil na tejto  trase minulý týždeň vďaka počasiu, tak teraz som si ho naplno užíval. Večer 15 minút rollovanie a masáž nôh.

Nedeľa : Cezpoľný beh 17,4 km / 592 m - výbeh s Bernom v okolí Nového Mesta nad Váhom, Inov8 výzva. Pre mňa bola, ale výzva už len ísť znova behať. Nohy unavené, ale bez bolesti. Únava za týždeň sa na mne podpísala, ale nádherná príroda a dobrá spoločnosť to vyrovnala. Večer 20 minút ľahké cvičenie + 15 min. roller.

Následujúcu sobotu 6.5 ma čaká pretek vo dvojici na 85km s človekom ktorého vôbec nepoznám, tak držte palce nech to dopadne dobre :)  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ako mi drepovanie pomohlo so zranením.   Niektorí moji blízki vedia, že ma dlhodobo trápilo pravé koleno. Cez sezónu je toho niekedy...